Projekt OAO & VOŠ Ostrava: fajna robota od A do Z
Nová vizuální identita, webové stránky i virtuální prohlídka? Máme rádi výzvy, proto jsme si vyhrnuli rukávy a pustili se do megaprojektu Obchodní akademie a Vyšší odborné školy sociální v Ostravě. Jak se nám to povedlo?
Po celou dobu jsme spolupracovali s perfektně koordinovaným 8členným týmem odborníků z obou škol. Díky inspirativním poznámkám a zpětné vazbě jsme vše zvládli i navzdory volnějšímu prázdninovému režimu.
Akce 2v1
Unikátní bylo propojení dvou různých škol v jediném projektu. Měly naprosto odlišné cílovky (a to nejen věkově, ale i co se týká studijní orientace). Museli jsme pochopit preference a kromě studentů vzít v potaz také samotné rodiče. Podívejte se, jak se nám podařilo vytvořit například analýzu cílových skupin, která je pro nás podstatná jednak pro výstavbu architektury webu, ale i pro přehodnocení textů na klíčových podstránkách.
Tvorba loga a vizuálu školy
Škola si přála zásadní změnu loga, které mělo působit moderněji, veseleji a zároveň dobře fungovat se sloganem Žijeme naplno! Na výsledek se můžete podívat.
Logo jsme dále rozšířili o prodloužení vizuální identity do merkantilií a návrhu školního merche.
Virtuální prohlídka pro studenty, se studenty
Abychom školu ukázali doslova v nejlepším světle, museli jsme počkat na krásné slunné počasí. Snímání interiérů se zúčastnili studenti školy, tak aby výsledná prohlídka působila živě a přívětivě. Protože školní budova je obsáhlá, vytvořili jsme v rámci prohlídky okruhy, aby se návštěvníci neztratili. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo namluvení doprovodných komentářů herci. Jako vedlejší produkt vytváření prohlídky vznikla rozsáhlá galerie interiérů. Naši fotografové také využili příležitosti a pořídili reportážní fotografie ze života na škole. Vzniklý materiál jsme využili při plnění nového webu jako doprovodné fotografie.
Přehledná webová prezentace
Pro nový atraktivní obsah jsme vytvořili dvoje nové webové stránky, které splňují zákonná pravidla přístupnosti. Nebylo to jednoduché – obě školy měly opravdu robustní webovky. Zatímco Vyšší odborná škola sociální měla web s 525 podstránkami, u Obchodní akademie jsme jich napočítali rovných 1300. K tvorbě nových přehlednějších webů jsme přizvali i externí odborníky.
Jak to dopadlo? Podívejte se.
Samozřejmostí je přehlednost webu i na mobilních zařízeních. Veškeré informace zde studenti i jejich rodiče najdou rychle a jednoduše. Uchazeče o studium pak může zaujmout i naše hravé copy, které skloňuje obchodní a podnikatelské termíny.
Redakční systém, který šetří čas
Webové stránky z naší dílny šetří čas nejen návštěvníkům, ale také jejich správcům. Díky vlastnímu redakčnímu systému EDU2 založeném na předpřipravených šablonách mohou plnit obsah mnohem rychleji a efektivněji.
Protože je pro nás ale klient vždy na prvním místě, po prezentaci prvního feedbacku jsme se rozhodli redakční systém obohatit o další funkce – s týmem služby úložiště fotek Zonerama jsme například koordinovali integraci fotoalb do sekce novinek, dále jsme rozšířili paletu barev v nadpisech článků tak, aby odpovídala požadavkům na barevnost webu. Rozsáhlou aktualizací prošla i sekce novinek, kde jsme zpřehlednili a od sebe oddělili akce chystané do budoucna a informace o proběhlých událostech. Cílem všech těchto úprav bylo neroztříštit novou vizuální identitu a s pomocí UX specialistky vyladit uživatelskou zkušenost na maximum.