ABB: Virtuální prohlídka výrobních prostor s mezinárodním dosahem
Výrobní prostory brněnské pobočky ABB mají rozlohu několika tisíc m². Pracují zde stovky zaměstnanců. Právě jejich nedostatek přiměl vedení společnosti k nápadu otevřít dveře svých hal virtuální prohlídkou. Oslovit tak chtěli nejen nové zaměstnance. Obrovské výrobní kapacity potřebovali efektivně prezentovat také v tendrech, kterých se pravidelně účastní. A tak jsme dostali doslova nemalý úkol.
Projděte se výrobní halou 21. století!
Společnost ABB není potřeba příliš představovat, pár čísel řekne vše: na trhu digitálních technologií je od roku 1988 a za tu dobu si stihla vybudovat 498 poboček v 85 zemích a slušnou zákaznickou základnu po celém světě. Jen v ČR jich má 9 ( v Praze, v Brně, v Ostravě, v Plzni, Mostu a Jablonci).
Zaměřuje se nejen na výzkum a vývoj nových produktů a služeb, ale i výrobu. A právě brněnskou výrobní pobočku, která se řadí k největším, jsme dostali za úkol efektivně odprezentovat budoucím zaměstnancům i obchodním partnerům – ABB se totiž pravidelně účastní velkých zahraničních tendrů.
Tisíce m² v jedné prohlídce
Připravit obří haly na dvou pracovištích se stovkami zaměstnanců a nafotit je během tří vybraných termínů nebyl jednoduchý úkol. Naštěstí se toho všichni zhostili na jedničku. Zaměstnanci dostali předem instrukce, jak bude focení probíhat. S sebou jsme si přinesli i 4 metry vysoký stativ – kromě klasických záběrů ve výšce očí jsme tak mohli zachytit výrobní haly i z nadhledu, odkud nejlépe vynikla jejich rozlehlost.
Prohlídka v tónech firemního brandu
U firemních gigantů typu ABB vždy precizně následujeme vizuál jejich firemního brandu – jak v barevnosti, tak v linkách a ikonografii. Klient tento přístup ocenil a vše jsme společně ladili do nejmenších detailů. Vytvořili jsme minimalistické rozhraní s jasným řazením a rozcestníky. Návštěvník si tak mohl vždy přímo v záběru vybrat, kam se chce podívat dál.
Texty si klient upravoval naživo
Prohlídka obsahovala skutečně velké množství záběrů (celkem 106). Ke každému z nich se vázala také spousta infobodů popisujících jednotlivé přístroje či procesy. A to i v anglické mutaci. Museli jsme proto vyvinout procesně efektivní řešení, které by nám i klientovi umožnilo zpracovávat texty rychle a jednoduše.
Přichystali jsme rozsáhlou tabulku v Google Sheets, kam zaměstnanci ABB doplnili odborné informace k jednotlivým záběrům. Tabulku jsme pomocí JavaScriptu propojili s virtuální prohlídkou. Výsledek? Texty se během několika vteřin automaticky propisovaly přímo do prohlídky. Klient si tak mohl jakoukoliv úpravu textů v tabulce okamžitě zkontrolovat i ve virtuální prohlídce. Snížili jsme tak pravděpodobnost lidské chyby a vyvinuli prémiovou funkcionalitu.
Prohlídku navštívily 2 tisíce lidí z celého světa
Po několika kolech připomínek a jejich zapracování přišla naše oblíbená část – otevření virtuální prohlídky celému světu. Pro anglickou mutaci prohlídky jsme vytvořili vlastní odkaz a klient tak mohl prohlídku zasílat i partnerům v zahraničí. Na vlastní oči si mohli prohlédnout moderní výrobní haly brněnské pobočky v dechberoucí kvalitě. Prohlídku za první měsíc od spuštění navštívily 2 tisíce lidí z více než 60 zemí světa. My tuto statistiku hodnotíme velmi dobře, protože potvrzuje všestrannou využitelnost a efektivitu virtuálních prohlídek. A klient je stejného názoru.
„Ohlasy na prohlídku jsou jak ze strany kolegů, tak veřejnosti velmi dobré. Prohlídku nyní aktivně využíváme nejen při tendrech a certifikacích obchodníky, ale i při náborových kampaních na sociálních sítích.“
Pavel Šturma, vedoucí marketingu ABB